Drupal | دروپال

دروپال , آموزش دروپال , آموزش نصب دروپال , سیستم مدیریت محتوای دروپال , دروپال 6 , قالب های دروپال , قالب های فارسی

Drupal | دروپال

دروپال , آموزش دروپال , آموزش نصب دروپال , سیستم مدیریت محتوای دروپال , دروپال 6 , قالب های دروپال , قالب های فارسی

امکانات دروپال

با رشد تکنولوژی و صنعت IT ، نیاز ها و توقعات کاربران نیز به موازات افزایش می یابد. حال بررسی می کنیم که دروپال چگونه نیاز های کاربران به یک سیستم مدیریت محتوا را پاسخ داده و سازماندهی می کند.سایت های دروپال
برای بررسی وضعیت دروپال و سطح کیفی آن ، ما دروپال را در سه جنبه ی گوناگون مورد نگرش قرار می دهیم .
قابل اطمینان و قدرتمند : آیا ایرادات زیادی در کد های آن است ؟ آیا با نصب بسته های بروز رسانی و پچ های امنیتی و ... مشکلی در ساختار قبلی سایت به وجود نمی آید ؟
کارآمدی : آیا کد ها در هنگام اجرا شدن ، منابع سرور را به اندازه ی بهینه مصرف می کنند ؟
انعطاف پذیری : اگر تصمیم بگیریم تا شکل و عملکرد سایتمان را تغییر دهیم ، آیا می توان همه چیز را بدون بازنویسی کد ها از ابتدا پیاده سازی نمود؟

در حالی که دروپال هر روز به رشد و توسعه ی خود ادامه میدهد ، اما سورس کد آن بسیار با دقت و ظرافت طراحی شده است. در حقیقت رشد و توسعه ی دروپال مبتنی بر قوانینی بسیار جدی و دقیق می باشد که سازندگان آن این قوانین را در اصول و ساختار دروپال پیاده سازی نموده اند .
می توانید این ساختار را در اینجا مشاهده کنید.

شاید بزرگترین مزیت دروپال ساختار و طراحی سورس کد آن است که آن را برای ویرایش و خصوصی سازی بسیار راحت می کند و به ما این امکان را می دهد که به طور دلخواه آن را توسعه دهیم و امکانات جدیدی به آن بیافزایم که در سایر سیستم های مدیریت محتوا موجود نمی باشد.
موضوع دیگری که در بررسی دروپال به آن می پردازیم ، نحوه ی استفاده از آن جهت مدیریت و یا کاربری آن است. به طور حتم مدیریت بر هر سیستمی باید تا حد امکان ساده و کاربر پسند باشد به طوری که وقت زیادی را برای تنظیمات پیچیده ، مشکلات احتمالی و ... از کاربر تلف نکند.
بنابراین یک سیستم مدیریت محتوای ایده آل باید :
دارای نصب و راه اندازی آسان باشد : آیا می توان بدون سر و صدا و دردسر اضافی ، یک سایت طراحی نمود ؟ آیا برای شروع کار با دروپال نیاز به یادگیری سایر تکنولوژی ها مانند زبان های برنامه نویسی و ... است ؟
راحتی در استفاده : آیا هنگامی که مسیر و راه خود را برای ایجاد سایتمان مشخص کردیم ، یادگیری مطالب جدید آسان خواهد بود؟ اگر ما دارای اطلاعات فنی پایینی در زمینه ی کامپیوتر باشیم ، آیا باز هم می توانیم سایتمان را با دروپال مدیریت کنیم ؟
انعطاف پذیری و راحتی در توسعه : مسلما می توان با دروپال یک سایت را به صورت ساده راه اندازی کرد ، اما اگر بخواهیم یک سایت بسیار بزرگ و منحصر بفرد ایجاد کنیم ، آیا دروپال پاسخگوی نیازمان است ؟

بله ! اینها دقیقا فاکتور هایی هستند که دروپال را به واسطه آنها می شناسیم.
همچنین شما می توانید سایر سوالات و مشکلات خود را با عضویت در سایت ها و انجمن های دروپال مطرح و پیگیری نمایید .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد